زمان خرید چمدان برای مهاجرت به چه نکاتی باید توجه کرد.

زمان خرید چمدان برای مهاجرت به چه نکاتی باید توجه کرد.

نویسنده : تیم تولید محتوا کیف لند

خرید چمدان برای مهاجرت

برای تحصیل، ادامه زندگی، سرمایه گذاری یا کار فرقی نمی‌کنه. امروزه یکی از خبر‌های داغ بین همه افراد مخصوصا در کشوری مثل ایران مهاجرته. برای مهاجرت کردن باید ریز ترین نکات را بسنجی و فکر تمام بخش‌های اون رو بکنی. کجا بمونم، کجا بخوابم، کجاها برم، چقدر پول ببرم، چه لباس‌هایی ببرم، چه مدارک و لوازمی نیازه، چه زمانی اقدم به رفتن کنم، به کدوم کشور برم و هزار سوالی که در ذهن همه با پیش آمده.

یکی از این سوال ها اینه که چی ببرم و چقدر با خودم لباس و لوازم ببرم. قطعا قبل از بردن لوازم و لباس‌ها باید با یکی از دوستان یا آشناهای خومان در کشور مقصد صحبت کنیم. اما اگر کسی در کشور مقصد ما نبود چی؟

قبل از هرچیز باید بدونید آیا برای این موضوع استانداری وجود داره یا نه. جواب شما قطعا بله است. چرا که شما برای سفرهای هوایی باید حجم مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی را با خودتان حمل کنید. پس اگر برای رفتن یک کارتن و چمدان و یک کیف دستی آماده کردید بهتره همرو خالی کنید.

حجم بار با توجه بر ایرلاین، مدت زمان پرواز، کلاس پرواز، داخلی و خارجی بودن آن متفاوت می باشد. میزان بار مجازی که هر مسافر می تواند به همراه داشته باشد در بلیط هواپیما و قسمت وزن بار (baggage weight) بلیط شما قید شده است. با این حال پس جواب دقیقی نمی‌توان داد؟

مقدار بار مجاز برای هواپیما

مسافرین پرواز‌های فِرست کلاس و بیزنس کلاس اجازه‌ی حمل ۲ چمدان سایز کابین به اضافه یک کیف دستی کوچک را دارند. اندازه هریک از چمدان‌ها نباید بیشتر از ۵۵ × ۳۸ × ۲۰ سانتی‌متر باشد. وزن هر کدام نیز نباید بیشتر از ۷ کیلوگرم باشد. مسافرین پرواز‌های کلاس اکونومی اجازه‌ی حمل ۱ قطعه چمدان سایز کابین به اضافه یک کیف دستی کوچک را دارند. ابعاد این چمدان‌ها نیز نباید بیشتر از ۵۵ × ۳۸ × ۲۰ سانتی‌متر و وزن آن نیز نباید بیشتر از ۷ کیلوگرم باشد. البته لازم به ذکر است

خرید چمدان مهاجرت

که برای شرکت‌های هواپیمایی مختلف، ابعاد و حجمِ استاندارد بار داخل کابین هواپیما ممکن است متفاوت باشد. با این حال این انداز‌ها یک معیاری را به شما می‌دهد. با این حساب خرید چمدان برای مهاجرت یک دغدغه‌ است. اما این اندازه و حجم برای سفرهای داخلی است و برای سفرهای خارجی اندازه و وزن متفاوتی ارائه شده است.

در این میان برخی ایرلاین‌های اروپایی بار مجاز کمتر از 30 کیلوگرم به ازای هر فرد را دارند. ایرلاین‌های ایرفرانس (Air France)، لوفتانزا (Lufthansa)، بریتیش ایرویز (British Airways)، آل‌ایتالیا (Alitalia)، آسترین (Austrian)، اوکراین ایر (Ukraine Air) و KLM Royal Dutch Airlines از این دسته‌اند.

• بلیط اکونومی (Economy): بار مجاز 30 کیلوگرمی (فقط یک چمدان).

• بلیط بیزینس (Business): بار مجاز 40 کیلوگرمی (تا دو چمدان).

• بلیط فرست کلاس (First Class): بار مجاز 50 کیلوگرمی (تا دو چمدان).

اما این نکات و اندازه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. حمل بار در زمان مهاجرت سخت تر از این نکات به ظاهر ساده است.به عنوان مثال مقدار بار مجاز در پرواز به کشورهای قاره‌ی آمریکا متفاوت است. در پرواز به کشور‌های آمریکایی اگر بلیط اکونومی داشته باشید اجازه حمل دو چمدان 23 کیلوگرمی (جمعا 46 کیلوگرم) را دارید و اگر بلیط‌ بیزینس کلاس یا فرست کلاس را داشته باشید مجوز حمل دو چمدان 32 کیلوگرمی (جمعا 64 کیلوگرم) را دارید.

بار مجاز برای معلولین و افراد ناتوان، بار مجاز کودکان و نوزادان در پروازهای خارجی و نرخ اضافه بار پروازهای خارجی هم از نکاتی هستند که بسته به شرایط شما باید به مطالعه قوانین آن بپردازید.

پس با این حساب زمان خرید چمدان برای مهاجرت باید حجم و وزن بار خود را در نظر بگیرید تا در زمان ورود به هواپیما و وزن کشی بار به مشکل بر نخورید.

ارتباط این موضوعات با چمدان چیست؟

دقیقا جایی که ممکن از به مشکل بر بخورید هنگام خرید این چمدان‌ها است. بیشتر ما در خانه هایمان یک چمدان دارید تا در زمان سفر از چند تکه کردن بار و وسایلمان خود دارید کنیم. برخی تجربه خوبی در خرید چمدان داشتیم و برخی هم تجربه منفی داشتیم. نکات مهم در زمان خرید چمدان برای مهاجرت هست که باید علاوه بر حجم و اندازه به آن دقت کنید.

نوع زیپ، تعداد در، تعداد چرخ، نوع ساختار، جنس داخلی، نوع قفل، نوع دستگیره، تعداد دستگیره اطراف و جنس بدنه از نکاتی است که باید در هنگام خرید چمدان برای مهاجرت به آن دقت کنید. به عنوان مثال یک چمدان باید حداقل دو چرخ در زیر داشته باشد و بخش‌هایی نیز برای مراقبت بدنه چمدان وجود داشته باشد تا زمان برهکس شدن چمدان به پارچه یا بدنه آن آسیب نرسد. یا به عنوان مثال باید از زیپ بسیار مرغوبی برای ساخت این چمدان ها استفاده شده باید تا در زهنگام باز و بسته کردن درب‌های چمدان به مشکل بر نخورید. پس رعایت تمامی این نکات در یک چمدان یک امر حیاتی است. اما آیا شرکتی هست که تمامی این استانداردها را رعایت کرده باشد؟ بله.

خرید چمدان ایرانی

شرکت‌های خوبی در ایران به تولید چمدان مشغول هستند. اما اگر به دنبال یک چمدان مناسب برای چمدان هستید ما برند چمدان اوماسو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در بین بیشما برندهایی که در بازار وجود دارد اوماسو یک شرکت تولید کننده چمدان با بیش از ۲۲ سال ثابقه است که در صورت هرگونه اشکالی به سرعت پاسخگو شما برای بر طرف کردن مشکل هستند. داشتن گارانتی در یک وسیله به قدری مخاطب را دلگرم می‌کند که گاهی برند یا تمامی این موارد را فراموش می‌کند.

پس با اوماسو خیالت از ضمانت و کیفیت راحت باشه. برای خرید محصولات اوماسو هم می‌تونید از طریق وب سایت کیف‌لند به نشانی https://kifland.com اقدام نمایید.

انصراف از نظر
آخرین محصولات مشاهده شده
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
چمدان
کیف لپ تاپ
ساک ورزشی