چه فاکتور هایی در چمدان مسافرتی ارزان قیمت تاثیرگذار است

چه فاکتور هایی در چمدان مسافرتی ارزان قیمت تاثیرگذار است

نویسنده : تیم تولید محتوا کیف لند

نزدیک سفرهای نوروزی است و اصلی ترین وسیله قبل از هر چیز خرید چمدان مناسب است. استفاده از چمدان در سفرهای نوروزی به دلیل قاب نسبتا محکمی که دارد باعث می‌شود تا در هنگام جابه‌جایی لوازم در حین سفر به لوازم و خود چمدان آسیبی نرسد. همچنین چمدان‌ها به دلیل استفاده از چندین لایه در بدنه، لوازم ما را از نفوذ آب محافظت می‌کنند.

اگر برای سفر به دنبال چمدان مسافرتی ارزان قیمت هستین این مقاله را از دست ندهید.

این جمله تا حد زیادی درست است اما نه همیشه. چند سالی است که در ایران به تولیدات داخلی نگاهی ویژه شده است و مردم هم با توجه به قیمت مناسب محصولات به جای خرید یک عدد محصول خارجی چند وسلی داخلی خریداری می‌کنند. همیشه وقتی اسم محصول خارجی به گوشمان می‌رسد اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد قیمت بالا است. اما آیا دلیلی دارد؟ همیشه نه. بیشتر اوقات به دلیل هزینه‌های جابه‌جایی، گمرگی، حمل و نقل درون شهری، سود مغازه دار و.. قیمت لوازم چندین برابر می‌شود. یکی از این لوازم هم چمدان است. در ظاهر مقوله ساده ایست. ولی فکر کنید این حجم قرار است با کشتی جابه‌جا شود. و از فضای داخلی آن هم نمیتوان استفاده کرد.

پس وقتی موضوع به این مهمی، یعنی جابه‌جایی را از این چرخه حذف کنیم، هزینه این موضوع حذف می‌شود. حالا این موضوع را به علاوه هزینه جابه‌جایی بار توسط کارگر، جابه‌جایی توسط ماشین‌های درون شهری، گمرکی و.. کنید. اما چه موارد دیگری به جز این موضوع در قیمت یک وسیله مثل چمدان تاثیر می‌گذارد.

متریال یا جنس مورد استفاده

مدت‌هاست که بسیاری از تولید کنندگان محصولات را با دو یا چند کیفیت به بازار عرضه میکنند. یک کیفیت پایین، یک کیفیت بالا. حالا هر دو این محصولات به نام ایران به بازار عرضه نمی‌شود. محصول با قیمت پایین به نام ایران و محصول با کیفیت بالا به نام ترک، چین، ویتنام، تایوان و یا کشور‌های دیگه به بازار عرضه می‌کنند. ولی خیلی از این افراد هم با نامی به جز ایران کلیه محصولات را تولید می‌کنند. اما دلیل این کار چیست؟ وقتی با برخی این تولید کنندگان صحبت می‌شود درگیری‌های ثبت برند و فرآیند‌های طولانی و پیچیده و از همه مهم‌تر عدم استقبال مردم از محصولات ایرانی را مثال می‌زنند. در صورتی که همان محصول با نام ویتنام به بازار عرضه و مردم از آن استقبال خوبی می‌کنند.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که تولید کنندگان داخلی نیز توان تولید محصولات با کیفیت را دارند، در صورتی که هزینه‌های محصول به هراه سود برای کارخانه‌دار لحاظ شود. که البته با همه این اوصاف تولید چمدان مسافرتی در ایران به هر لحاظ مقرون به صرفه تر از واردات آن است.

اما در چمدان که لوازمی استفاده می‌شود که ممکن است در قیمت چمدان تاثیر گذار باشد.

قیمت روز چمدان

لوازم به کار رفته در تولید چمدان

نخ
پارچه برزنت
زیپ
پلاستیک فشرده
مقوا سخت
چسب
آستر پارچه
پایه‌های چرخی
پایه‌های ثابت
میله‌های آلمینیومی
دستگیره‌های پلاستیکی
و..

با این حساب تولید کننده با تغییر استفاده هر کدام از این اجناس می‌تواند قیمت چمدان را بالا یا پایین ببرد. مثلا استفاده از یک زیپ کم کیفیت. یا استفاده از پارچه تاریخ مصرف گذشته یا...

اما همانطور که گفتیم تولید چمدان در ایران حتی اگر از بهترین اجناس برای ساخت استفاده شود بازهم از محصول خارجی ارزان قیمت تر و برای مردم به صرفه تر است. تازه به تمام این موارد گرانتی و ضمانت اصالت هم اضافه کنید. اگر به هر دلیلی یکی از این متریال خراب شود در نمونه‌های خارجی شما به هیچ کسی نمی‌توانید جنس را مرجوع کنید ولی تولید کننده داخلی به راحتی با ضمانت دادن به شما خیالتان از آسیب‌های احتمالی راحت می‌کند.

پس بیاید با هم یک بار دیگر فاکتور‌هایی که در قیمت چمدان مسافرتی تاثیر گذار است را بررسی کنیم.

هزینه حمل و نقل کشوری
هزینه حمل و نقل شهری
هزینه حمل و نقل منطقه‌ای
هزینه جابه‌جایی بار توسط کارگران
هزینه‌های واردت و ترخیص کالا
هزینه بیمه بار در کشتی
هزینه و سود تاجر
هزینه و سود واسطه‌ها

خرید چمدان ایرانی

و شاید بسیاری هزینه‌های دیگر که فقط یک واردکننده از آن خبر دارد. پس می‌توانیم در ایران به دنبال یک چمدان مسافرتی ارزان قیمت باشیم که هم جنس خوبی داشته باشد، هم گارانتی و ضمانت داشته باشد؟ قطعا پاسخ به این سوال بله است. سال‌ها است که تولیدکنندگان در ایران در این حوزه فعالیت می‌کنند و نکته جالب‌تر این است که نه تنها وارد نمی‌کنند بلکه چمدان به کشور‌ها صادر می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت جهان سفیر آساک با برند ثبت شده اوماسو است.

اوماسو بیش از ۲۰ سال است که در حوزه تولید چمدان فعالیت می‌کند و با ارائه محصولات با کیفیت پا به رقابت گذاشته است. محصولات اوماسو فقط چمدان مسافرتی نیست. کوله، ساک دستی، ساک احرامی، کیف لپتاپ، کیف خلبانی، چمدان لوازم آرایش، چمدان‌های ۲، ۳ و چهار قلو، کوله و چمدان‌های ورزشی و.. از تولیدات این کارخانه با اصالت است. در محصولات اوماسو تا حد امکان از بهترین اجناس و بهترین مواد استفاده شده است تا ضمن آسودگی شما از خرید یک محصول با کیفیت خیالتان از خریداری مجدد راحت کند.

اگر به دنبال تهیه و خرید بهترین چمدان ایرانی و یا یک چمدان باکیفیت ایرانی هستید، حتما به سایت کیف‌لند به نشانی https://kifland.com سر بزنید و از بین تنوع زیاد محصولات، محصول مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

یادمان نرود تولید ایرانی یعنی کاهش
هزینه حمل و نقل کشوری
هزینه حمل و نقل شهری
هزینه حمل و نقل منطقه‌ای
هزینه جابه‌جایی بار توسط کارگران
هزینه‌های واردت و ترخیص کالا
هزینه بیمه بار در کشتی
هزینه و سود تاجر
هزینه و سود واسطه‌ها

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
چمدان
کیف لپ تاپ
ساک ورزشی